Стартъпи загърбват клиента заради пазарната оценка

Опасно е предприемачите да се съсредоточават върху пазарната капитализация, а не върху клиентите, смята Марк Бениоф

Опасно е предприемачите да се съсредоточават върху пазарната капитализация, а не върху клиентите, смята Марк Бениоф, главен изпълнителен директор на Salesforce.com

Начинаещите компании, за които пазарната стойност е по-важна от развитието на бизнеса, могат да се сблъскат със сериозни проблеми на пазара, заяви главният изпълнителен директор на Salesforce.com – Марк Бениоф, цитиран от Блумбърг.

“Опасно е предприемачите да се съсредоточават върху пазарната капитализация, а не върху клиентите. Когато видя, че стартъпи се фокусират в достигането на оценка на бизнеса от 1 млрд. долара вместо да отделят повишено внимание на клиентите, знам, че това е проблем”, казва Бениоф.

В момента в ИТ бизнеса има много частни фирми, които се оценяват от инвеститорите за над 1 милиард долара. Сред тях са услугата за поръчки на такси Uber, социалната мрежа Pinterest и облачното хранилище Dropbox. Според шефа на Salesforce.com, стартъпите, привличащи огромни инвестиции, не насочват тези пари към фундаменталното развитие на бизнеса.

Бениоф коментира отрасъла, след като в началото на тази седмица индексът на 500-те най-големи по пазарна капитализация компании S&P 500 се срина с 3,9%. Акциите на много компании поевтиняха с над 10%, но след това частично възстановиха стойността си.

Коментар