Samsung започва втория етап от кампанията Tech Institute за 2015 година, насочена към преодоляване на младежката безработица. Целта е подобряване на дигиталните умения и квалификацията на студентите за по-добър професионален старт.
Есенното издание на кампанията включва безплатни курсове в три университета – Технически университет – Варна, СУ „Св. Климент Охридски” и Националната художествена академия в София, като темите са различни – мобилни приложения за Android, IoT (интернет на нещата) и HTML.
Курсовете продължават два месеца и освен технически умения младежите придобиват и основни познания по бизнес развитие и предприемачество, както и по „меки умения” и тяхното приложение на практика. Партньори на Samsung в реализацията на кампанията са Musala Soft, The Business Institute и JobTiger.
По време на първия етап от кампанията, който приключи в края на юни, бяха реализирани два курса – за създаване на мобилни приложения за Android във Факултета по Инфомратика и математика в Софийски Университет „Св. Климент Охридски” в София и „Програмиране с Java” – в Техническия университет във Варна.
Повече от половината студенти от всички завършили са започнали работа в сферата на ИТ технологиите или са получили повишение в компанията, в която вече работят, съобщиха от Samsung.
„Според мен висшето образование в България има добри и лоши страни. От една страна, ни учи на полезни неща, които няма да имаме възможност и време да научим по друг начин. Освен това се преподава в дълбочина, което помага за усвояването на материала на високо ниво. От друга страна, изучаваме остарели технологии, което означава, че, завършвайки, не сме подготвени за изискванията на пазара. Именно затова подобни курсове са изключително полезни”, сподели Виктор Митев, един от реализиралите се курсисти, вече служител на Musala Soft.