HP и Dell ще продават таблети на Microsoft

Microsoft започва партньорство с Dell, по подобие на това между IBM и Apple

Microsoft започва партньорство с Dell, по подобие на това между IBM и Apple

Microsoft обяви, че нейните партньори HP и Dell, два от водещите производители на компютри, ще продават таблети Surface в корпоративния сектор.

Подобно споразумение е необичайно за Dell – за първи път компанията от Тексас ще продава чужди продукти заедно с техническа и гаранционна поддръжка, коментира пред Блумбърг вицепрезидентът на Dell Кирк Шел.

Очакваната полза от партньорството за Dell е, че заедно с таблетите Surface на Microsoft компанията ще доставя на големите организации собствени сървъри и персонални компютри.

Таблетите донесоха на Microsoft приходи в размер на 3,9 млрд. долара през последната финансова година, приключила в края на юни 2015 г. Делът на компанията на този пазар обаче остава малък, предвид нишовия характер на Surface – таблетът е насочен преди всичко към корпоративния сегмент.

Големите компании са поставили условие на Microsoft да подобри глобалната си клиентска поддръжка, ако иска нейните таблети да станат стандарт в корпорациите, отбелязва Браян Хол, шеф на направлението за таблети в Microsoft. Те искат същото ниво на поддръжка и обслужване, което предлага Dell, признава Хол.

Dell ще започне да продава таблети Surface Pro и да оказва услуги на клиентите от октомври 2015 г. Същевременно, компанията предлага собствени хибридни устройства, които конкурират тези на Microsoft, под управление както на Windows, така и на Android. HP също ще продава Surface на свои бизнес клиенти.

Партньорството между Microsoft и Dell е подобно на това между Apple и IBM, обявено през 2014 г. – двете компании разработват нов клас бизнес приложения за iPhone и iPad на базата на опита на IBM в анализа на данни и облачните изчисления. В допълнение, IBM продава мобилните устройства на Apple на корпоративни клиенти по целия свят.

Коментар