Спамът под формата на съобщения за недоставени имейли, или NDR, става все по-сериозен проблем, алармира нов доклад на GFI Software.
Потребителите получават NDR, когато един имейл не пристига на адреса на получателя и се изпраща известие на изпращача. Спамърите обаче могат да причинят значително увеличаване в активността на NDR, защото те изпращат неверни имейли до хиляди адреси.
Някои от тези адреси са истински, но други не – те се използват, за да генерират NDR съобщения чрез манипулиране на адреса „От”. Това се превръща в електронна поща, получавана от потребителите под формата на съобщения за недоставени имейли (NDR) от хора, на които първоначално никога не са изпращали имейл.
Ако не се предприемат действия, имейл сървърите може да се препълнят с безполезни имейли, като така заемат системните ресурси и въздействат върху производителността. Най-добрият начин за спиране на NDR спама е чрез масово инсталирате на антиспам софтуер, който може да идентифицира спам в NDR и да гo изтрие от сървъра, съветват от GFI.
Антиспам софтуерът на компанията – GFI MailEssentials – използва филтър на Бейс, черни списъци с DNS, SPAM URI RealTime Blocklists и проверка на парола, за да запази NDR спама извън пощите. Решението разчита и на функцията Directory Harvesting в имейл шлюза, за да не пуска имейл съобщенията и NDR, които са изпратени към несъществуващи потребители.
В началото спамът беше основно базиран текстове, но през последните няколко години спамърите прибягнаха до използване на прикрепени изображения и широко разпространени файлове като MP3 и Excel документи в имейли, за да придобият достъп до пощенски кутии, посочиха от Бизнес Софтуер Дистрибутор. До 90% от електронната поща, получавана в компаниите, вече е нежелана, а спамърите са усвоили разнообразие от методи, за да заобикалят филтрите в антиспам софтуера.