Проект на „Център за изследвания и анализи” – София има амбицията да подпомогне учителите в преподаването на история в мултикултурна социална среда, както и да насърчи обмена на добри практики и знания между български и норвежки експерти.
„Преподаване на история в мултикултурно общество – предизвикателства и модели” (History Teaching in Multicultural Society – Challenges and Models) е проект, който се изпълнява по приоритет 2 на Фонда за двустранни отношения на национално ниво по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2009-2014 г.
Целта на проекта е да се идентифицират ключовите области на историческо съдържание, което предизвика затруднения в обучението и разбирането на учениците в мултикултурна среда, уточниха от Центъра за изследвания и анализи.
Очакваният резултат от проекта е разработката на специален метод и инструменти за преподаване на история в мултикултурните общества, които гарантират по-добро взаимно разбирателство, толерантност и насърчаване на мултикултурния диалог и солидарност.
По проекта се предвиждат няколко основни дейности:
- проучване на моделите за обучение по история в средните училища в България, работещи в мултикултурните общества и региони (постижения и предизвикателства);
- запознаване с добри практики в обучението по история в мултикултурна среда;
- разработка на иновативен модел за преподаване на история в средните училища в България, в които е налице мултикултурна среда.
При изпълнение на проекта „Център за изследване и анализи” си партнира с Университетски колеж по приложни науки в Осло и Акершус – Норвегия.