Над 2,5 милиона регистрирани потребители за по-малко от две години е привлякла швейцарската компания pCloud, която ползва българско ноу-хау. Облачната услуга, популярна в цял свят, дава възможност за споделяне на файлове и работа по тях директно в клауда.
„92% от световната информация днес е генерирана през последните 2 години!”, заяви Тунио Зафер, главен изпълнителен директор на pCloud, на днешната пресконференция в София. „Дейта сториджът расте 4 пъти по-бързо от световната икономика и съхранението на този обем информация започва да става все по-трудна задача – както за хората, така и за бизнесите”.
Силният български екип на pCloud работи в посока на това не само да предоставя решения за съхранение на данни, но и тези данни да бъдат на най-сигурното място, уточни Зафер. Неговата амбиция е pCloud да обслужва 20 милиона потребители в края на 2016 година.
Облачните услуги на компанията предлагат съхранение на поверителни данни, информация и файлове на едно място, като достъпът до тях е възможен от всякакви устройства, всеки смартфон или компютър. Услугата е така проектирана, че сигурността е равна на това всеки файл да има поне по 5 копия, а потребителят може да достъпва файловете си чрез мобилно, уеб и десктоп приложение.
Освен у нас pCloud е позната на пазарите в азиатските държави, Америка, Бразилия, Европа, Турция. Един от основните фокуси на компанията са b2b услугите, които помагат на фирмите да бъдат по-ефективни и да спестяват бюджети.
Тунио Зафер обяви и голямото предизвикателство на pCloud към хакерите от цял свят: „От днес започва да тече срокът от 3 месеца за разбиване на иновативната услуга pCloud Crypto, с която компанията гарантира сигурността на файловете на потребителите си”.
За пръв път се обявява хакерско предизвикателство на реална база, а не на специално създадено копие. pCloud дава награда от 20 000 щатски долара на хакера, който успее да пробие максималната защита.
С технологията „client-side encryption” (криптиране „от страната на клиента”) поверителните данни са заключени в Crypto папка и клиентът единствен има паролата за папката. А чрез политиката „zero knowledge privacy” (нулево ниво на информираност) нито компанията, като доставчик на услугата, нито който и да било друг освен самият потребител, има достъп до заключените файлове.