За трета поредна година Apple оглавява класацията на най-скъпите брандове в света, изготвяна от консултантската агенция Interbrand. Днес бе публикувано поредното издание на 100-те най-скъпи марки, като начело в списъка е брандът на ИТ гиганта от Купертино, оценен на $170,276 млрд., което е с 43% повече спрямо миналата година.
Пазарната капитализация на Apple при затваряне на борсовата търговия в петък, 2 октомври, възлизаше на почти $629,5 млрд. Това означава, че цената на бранда Apple, съгласно Interbrand, съставлява 27% от стойността на пазарната капитализация на компанията.
Coca-Cola, която до 2013 г. беше най-скъпият бранд, сега заема трето място с оценка от $78,423 млрд. За една година брандът е поевтинял с 4%, а пазарната капитализация на Coca-Cola Co. (която притежава още брандовете Fanta, Sprite, Bon Aqua и др.) е $175,7 млрд. Стойността на флагманския бранд Coca-Cola възлиза на 45% от капитализацията на цялата компания.
Освен Apple в челната десетка на Interbrand влизат още пет технологични компании. Google заема второ място ($120,314 млрд.; ръст от 12%), Microsoft е четвърта ($67,67 млрд.; + 11%), IBM държи пета позиция ($65,095 млрд.; – 10%), Samsung е седми ($45,297 млрд.; 0%), а Amazon заема 10-та позиция ($37,948 млрд.; + 29%).
Най-голям ръст бележи брандът на Facebook. Неговата стойност се е покачила с 54% до $22,029 млрд., което отрежда на марката 23-ра позиция. Брандът Gucci пък бележи най-голям срив – с 14%, до $8,882 млрд. и 50-то място в момента.
Тази година в Топ 100 влизат пет нови бранда – Lego ($5,362 млрд.), PayPal ($4,251 млрд.), Mini ($4,243 млрд.), Moet & Chandon ($4,131 млрд.) и Lenovo ($4,114 млрд.), които заемат места след 88-мо в класацията на Interbrand.