Япония и Южна Корея във война на роботите

Четири водещи японски производители на роботи се събраха в сряда, заради опасения, че съседната Южна Корея си пробива път към успеха в индустрията, като превърне някога смятаните за фантазия идеи в комерсиализирана реалност.
Япония беше водещ в света производител със своите “интелигентни обслужващи роботи”, които могат да чистят, танцуват, поздравяват, хранят, наглеждат, разпускат и да се държат приятелски. Проблемът обаче е, че скъпите хуманоиди закъсняха да се появят в домовете на средностатистическите граждани, пише redorbit.com. Междувременно потребителите се захласнаха по по-достъпни и практични технологии и предпочетоха вграждане на плоскоекранни телевизори в стената, например.
Асоциацията за пазарни разработки на роботи от следващо поколение е новият творец на регулации и защитник на права в сектора. Организацията беше създадена по-рано тази година и привлече в структурата си компаниите ZMP, Business Design Laboratory, Vstone и Tmsuk – фирми от различни японски градове, с идеята да си сътрудничат за изследователска работа, разработки и маркетинг.
Йоши Такамото, главен изпълнителен директор на Tmsuk и председател на новосформираната асоциация, заяви, че в момента групата се нуждае от по-широк, по-агресивен фронт, за да пласира продуктите на пазара на масовия потребител, след като е прекарала цяло десетилетие на работа в изолация.
"Южнокорейският закон беше приет и ние осъзнахме, че ако не предприемем нещо, сме изправени пред сериозна опасност", обяснява Такамото, чиято компания Tmsuk произвежда хуманоида-пазител на домашната и офис сигурност "Roborior". Белият страж на колела струва $2700.
Правителството на Южна Корея се надява да доведе робот във всяко домакинство до 2020 г. Властта мобилизира компаниите и учените да помогнат в интегрирането на роботите в обществото. До 2013 г. азиатската страна планира да построи два парка, посветени на роботите. Правителството вече написа и "Етичен код на роботите", за да предотврати злоупотребите над хуманоиди.
През февруари местният парламент прие закон, който залага стимулиране на разработките и маркетинга на интелигентни роботи и регламентира финансовата подкрепа от страна на инвестиционните компании.
Както Япония, така и Южна Корея са изправени пред ниска раждаемост и удължаваща се средна продължителност на населението. Затова тези страни се стремят към разработката на роботи, които да заменят изчезващата работна сила, както и да се грижат за възрастните. До 2040 г. децата на Япония ще съставляват 9,3% от населението, докато хората на възраст над 65 г. ще се увеличат до 36,5%, сочат данни на правителството.
Според Такамото, новата група първоначално ще се фокусира над разширяване на пазара за прости обслужващи роботи, създадени да "ограничат риска " – за грижи над възрастни хора, деца или домашни любимци.
Хуманоидът–астронавт "ifbot" на The Business Design Laboratory и домашният приятел "nuvo" на ZMP се очаква да добият изключителна популярност сред по-възрастните граждани в Япония. Разработките са от поколение, което е много далече от истинските хуманоиди, а роботите за цялостна медицинска грижа все още са твърде големи и скъпи, твърдят членовете на асоциацията.
"След 10 години роботите може и да са способни да помагат в дома. Не знам обаче дали ще са способни да правят абсолютно всичко", споделя Такамото.

Коментар