Oткакто купи YouTube преди две години срещу 1,65 милиарда долара, пред Google стои въпросът по какъв начин ще прави пари от популярния сайт за споделяне на видеосъдържание, който има невероятен рейтинг на фона на конкурентите си?
Наблюдателите допуснаха, че компанията ще продава реклами в замяна на клиповете, но както стана ясно през последните 2 години – бизнес стратегията се разкрива в движение. Google ще прибере повече от 1 милиард долара лесна печалба през следващата година от дисплейна реклама по модела „реклама срещу съдържание” в YouTube, Google Videos, Images, Maps, Finance и DoubleClick.
Citigroup Investment Research отиде по-нататък в предвижданията си, като прогнозира, че YouTube ще генерира за търсачката 500 милиона долара от продажби на дисплейни реклами.
Другите сайтове на Google – Videos, Images, Maps и Finance ще донесат 265 милиона долара от "реклама срещу съдържание" и 280 милиона долара – за DoubleClick, който силно допринася за постъпленията на търсачката, поради особеното технологично ядро, върху което е разработен.
В дисплейната реклама Yahoo има 20% дял. Очаква се до 2010 г. пазарът в САЩ да достигне $11,2 милиарда, което е половината от глобалния пазар – $22 милиарда. От него почти 5 процента държи Google. Благодарение най-вече на YouTube съвсем е възможно в бъдеще съотношението да се промени в нейна полза.
Междувременно, Ребека Паолети, директор видео стратегии в Yahoo, обяви спад в приходите на компанията от този тип реклама през Q4″07 и Q1″08 и изказа не особено надеждни прогнози за рекламните бюджети през 2009 г.