Продажбите на панели с резолюция 4К възлизат на 11,5 милиона броя през третото тримесечие на годината, сочи проучване на анализаторската компания IHS. Две компании доминират пазара – Samsung и LG.
Най-много 4К панели е продала Samsung – 3,68 млн. броя, бележейки ръст от над 190%. Близо до този резултат е LG, която е продала 3,6 млн. броя. Челната тройка допълва Innolux с продажби в размер на 1,74 млн. UHD панела.
Общият обем на пазара на 4К панели бележи ръст от 79,8% на годишна база. Според анализаторите, внушителният ръст се дължи на появата на пазара на достъпи телевизори с ултра-висока 4К резолюция.
Резолюция, която на практика 0.1% от потребителите могат да използват пълноценно.
1. Броят на телевизиите, които се излъчват с резолюция 4К е нищожно малък
2. Трудно се намират филми с толкова голяма резолюция
Така че поне следващите 3-4 години купуването на 4К телевизор е напълно излишно.