Емотиконите – втори живот за любимите ни стари филми

Холивудските студия откриха нов начин да извличат допълнителни приходи от филмовото и телевизионното съдържание, което създават. Проектът ще позволи на потребителите на имейли, мигновени съобщения и социални мрежи да изпращат кратки филмови клипчета един на друг.

PopTok, поддържана от Мики Шулхоф, бившият CEO на Sony Америка, пусна в тестов режим библиотека от клипове, пригодени да се използват в системите за размяна на съобщения. Услугата е подобна на емотиконите, използвани в програмите за обмен на мигновени съобщения, каквато например е Skype.

Но вместо да изпратите емотикон на усмихващо се лице, PopTok потребителите ще могат да изпращат кратки клипове от телевизионни програми и филми, като например „Остин Пауърс”, „Белязаният” и „Първичен инстинкт”. Компанията вече е сключила лицензионни споразумения със CBS, Lionsgate, Paramount Pictures, SonyBMG, Universal Pictures, Warner Brothers и Warner Music.

Скот Кауфман, бивш мениджър в Yahoo и понастоящем CEO на PopTok, твърди, че компанията ще спомогне за спомогне за увеличаването на стойността на „архивните заглавия”, тоест старите филми.

“Това е възможност да се вдъхне нов живот на съдържанието,” казва той – “Рингтоновете за мобилните телефони направиха това за музикалната индустрия, а ние ще направим същото за видеото”. Според Кауфман, PopTok ще промени и начина, по който комуникираме онлайн.

Зад PopTok стои JerusalemVenturePartners (JVP), израелска фирма за рисково финансиране, която управляват инвестиции в прохождащи проекти за общо $600 милиона с фокус върху комуникациите и интернет инфраструктурата. JVP се ръководи от  Ерол Маргалит и GTIGroup, начело на която е Шулхоф…

Айли Ендри, основател на PopTok, се надява компанията да е една от създаващите насоките в модерната комуникация.

“Хората постоянно използват цитати от популярни филми, телевизионни предавания и музика,” казва той – “Но също така хората мигрираха онлайн. Ние ще вземем тези цитати и ще позволим на потребителите да ги използват директно в своите онлайн разговори”.

Компанията се надява да генерира приходи от реклама, а също така разчита и на парче от $500-те милиона на година, които холивудските студия и телевизионните канали харчат за промотиране на своето съдържание.

PopTok ще използва и клипове от трейлъри, рекламиращи нови филми. Услугата работи с повечето налични в момента приложения за мигновени съобщения и имейли. Компанията планира да разшири възможностите, като предложи съдържание за мобилните телефони и социалните мрежи.

Коментар