easyJet продължава кампанията за прозрачна и обективна въздушна такса

easyJet, най-голямата британска авиокомпания, от днес стартира рекламна кампания в националната преса като част от дългосрочната си политика да обвърже въздушните такси с грижа за околната среда и да премахне субсидиите.
Миналата година Британското Правителство обяви, че ще премахне Air Passenger Duty (APD) и ще я замени с такса за полет (такса на самолета). От дълго време текат дебати относно обективността на досегашната система.Такса, която трябва да заплатят семейства, но изключва частни самолети и багаж, както и фактът, че цената е еднаква за пътници, които летят до Маракеш и за такива до Мелбърн, просто не е обективна. Пътниците, които летят с нови самолети и замърсяват много по-малко въздуха, не бива да бъдат облагани със същата сума, както ако използват стари самолети с висока консумация на гориво.
Някои от компаниите, обаче, особено такива, които използват по-стари самолети за дълги полети не са толкова загрижени за бъдещето, колкото easyJet. Много превозвачи тайно лобират в Правителството за да не плащат допълнителни такси за своите трансферни пасажери (които вече спестяват £350 млн. от APD). По същия начин някои товарни превозвачи считат, че не трябва да плащат никакви такси!
Нашaта идея:
– Всеки трябва да заплаща такси според количеството вредни емисии – нито повече нито по-малко.
– Самолетите, които замърсяват повече, трябва да плащат повече.
– Системата не трябва да бъде използвана като троянски кон за да се спестят £500 млн.
АндиХарисън, Главен Изпълнителен Директор на easyJet, каза:
Всеки превозвач, който не желае да плаща такси за престоя на пътниците си на трансферното летище, очaква някои друг да поеме този разход. Това не е правилно. Имаме уникалната възможност да превърнем въздушната такса в такса за околната среда и да премахнем субсидиите, които правят настоящата  Air Passenger Duty  толкова ниска.
 Въздушната такса трябва да бъде такса за околната среда, която да провокира компаниите да бъдат по-отговорни, а не система, която да поддържа слабостите на въздухоплавателната индустрия.”

Коментар