Напоследък, когато пазаруват електроника, потребителите все по-често питат колко електричество харчи хладилникът, пералната машина или лаптопът.
Тъй като цената на петрола е около $145 за барел, цените на електричеството също рязко скачат нагоре. Това кара потребителите да правят всичко възможно, за да поддържат сметките си за електроенергия по-ниски.
Ето защо производителите на електроника, които разработват енергийно ефективни продуктови линии и ги рекламират ефикасно пред потребителите, имат възможност да дръпнат пред своите конкуренти в тази мрачна глобална икономика.
Да станеш зелен не е само полезно за околната среда, но вече представлява и съществена стъпка, която всеки бизнес трябва да направи, за да може да прогресира. И вече не става дума за зелени продукти, но и за зелени начини за разработване и производство на продукти.
От перални машини, които използват пара вместо гореща вода, до хладилници, работещи с икономични компресори, и енергийно ефикасни компютърни екрани, компаниите за електроника все по-настървено разработват подобни продукти и влагат много средства в реклама на вече пуснатите на пазара. Обикновено ключовото послание в тези реклами е, че устройствата харчат по-малко енергия в сравнение с конкурентните марки.
Факт е и, че все повече домакинства се обръщат към бяла и черна техника, консумираща по-малко енергия. Това кара производители като LG Electronics и Whirpool да предлагат модели перални, използващи пара вместо гореща вода, което намалява употребата на енергия с над 70%.
От LG очакват до края на тази година 4 от 10 нейни перални, продавани в Северна Америка, да използват парна технология, като сега това съотношение е 2 от 10.
Що се отнася до хладилниците, които консумират 30% от цялата похарчена енергия от едно типично домакинство, традиционните компресори отстъпват място на линейните такива, които използват с до 40% по-малко енергия и не издават толкова шум, докато работят.
В компютърната индустрия открай време спестяването на енергия е основен приоритет, тъй като все по-големите и гладни за енергия компоненти изтискват бързо живота на батерията.
В момента производителите на компютри, от Apple до Lenovo, заменят осветлението на екраните на мониторите, състоящо се от стандартни CCFLs лампи (cold cathode fluorescent lamps), с LED (light emitting diode) дисплеи, които спестяват с до 40% от енергията.
Фирмата за пазарни проучвания DisplaySearch очаква LED дисплеите да превземат 50% от лаптопите през 2010 година, докато в момента се използват в едва 12% от всички панели. До 2015 всички дисплеи за лаптопи ще бъдат по LED технология, предава Ройтерс.
LED се очаква постепенно да замени и традиционните лампи с нажежаема жичка в сградите и по улиците. Интересен факт е, че наскоро осветлението в парламента на Южна Корея бе заменено с LED елементи, които консумират само една шеста от енергията, изразходвана от лампите с електрически крушки.
Бързото възприемане на зелените продукти е възпрепятствано от тяхната висока цена, дължаща се на разходите за разработване на технологията. Компаниите обаче твърдят, че макар и първоначално да са по-скъпи, то с времето зелените продукти излизат много по-евтини, поради своята икономичност.