Игрите стават все по-социално ориентирани

Най-големите компании от индустрията за видео игри се събират през тази седмица в Лос Анджелис за конференцията E3, като всички погледи са насочени към масовия пазар. Очаква се Microsoft и Sony да последват лидера в индустрията Nintendo и да навлязат в сектора за социални игри.

Наблюдават се силни опити от страна на гигантите за привличане на нова аудитория, като особено се набляга на жените, момичетата и по-възрастните хора, писа bbc.co.uk.

Вече не става дума само за зарибяване на обикновения геймър. По-всекидневните и свързани със стила на живот или ориентираните към семейството продукти ще се харесат на по-голяма част от населението, обхващащо всички възрасти и полове, казват от фирмата за проучвания Screen Digest.

Що се отнася до трите гиганта в индустрията, то Nintendo с конзолата Wii буквално разбива своите иначе много по-именити и по-големи конкуренти Sony и Microsoft, фокусирайки се върху свързани с всекидневието и начина на живот игрални заглавия.

Nintendo са успели да създадат нова категория игри, а именно тренировъчни и лайфстайл игри, като този жанр жъне невероятен успех на пазара. Ето защо, виждайки постигнатия от производителя на Wii успех, другите компании се опитват също да се настанят в тази нова ниша на пазара, която засега носи на Nintendo сериозни печалби. А място за тях има, тъй като, според проучванията, търсенето на игри от новия жанр ще нараства.

От Screen Digest предвиждат, че пазарът за конзолите от сегашно поколение ще достигне 80 милиона бройки до края на тази година.

Издателите и програмистите пък започват да разработват нови форми на съдържание, нови видове игри, както и доставки посредством онлайн продажби.

От своя страна, Microsoft наскоро намали сериозно цената на своята конзола Xbox 360 с цел да я направи по-атрактивна за потребителите. Освен това се очаква компанията да предприеме масова маркетингова кампания с цел да препозиционира своята конзола на пазара и в съзнанието на потребителите.

Първата стъпка от нея бе намаляването на цената на 20-гигабайтовата версия на Xbox 360 в Северна Америка на $299, което я доближава повече до цената на Wii. В допълнение към това през август ще бъде пусната 60-гигабайтова версия на Xbox 360, която ще струва $349.

Кампанията на софтуерния гигант ще има за цел да покаже колко силно е засегнат жанрът за социални игри, макар че традиционната сила на конзолата в екшъна и приключенията също няма да бъде оставена на заден план.

На конференцията се очаква и Sony  да разкрие повече детайли около своя виртуален свят в Интернет, наречен “Home”, както и да покаже някои нови заглавия. В допълнение към новините около PlayStation 3 се очаква да бъдат обявени и нови социални заглавия за преносимата PlayStation Portable.

Анализаторите очакват също така Nintendo да обявят известен брой осъществени сделки с разработчици от трети страни, които се надяват да спечелят от успеха на Wii, както и да разкрият върху какво работят студията на Nintendo в момента.

Под въпрос е обаче дали независимите разработчици ще успеят да реализират големи печалби от Wii, тъй като в конзолата доминира софтуерът на Nintendo, посочват от Screen Digest. Освен това Nintendo възнамерява по време на конференцията при затворени врати да увери издателите в потенциала на своята платформа и в нейното дълголетие.

Една от ключовите теми на конференцията ще бъде и продължаващият растеж на онлайн съдържание. Според Screen Digest, на пазара ще се появят повече заглавия за сваляне от мрежата, а онлайн игрите ще стават все по-популярни в Европа, която вече представлява сериозен пазар за гейминг индустрията.

Коментар