Бизнесът опитва да върне изнесените процеси “у дома”

Бизнесът опитва да върне изнесените процеси “у дома”
По-малки и по-къси контракти за аутсорсинг установява проучване
21/08/2006
Тенденцията на изнасяне на ИТ и бизнес процеси към външни фирми забавя ход. Контрактите за аутсорсинг намаляват по обем и в същото време се сключват за по-къси периоди, установява проучване на компанията PMP Group.
Почти половината от анкетираните бизнесмени твърдят, че се опитват да върнат изнесеното обслужване. Очакванията за продължителност на контрактите за аутсорсинг са между 1 и 2 години вместо за 10.
За да задържат клиентите си, доставчиците на услуги ще трябва да се опитат да ги убедят в много ясни предимства, като спестяване на средства и подобряване на процесите в резултат на аутсорсинга. А не просто да предлагат стандартни услуги.
Друга тенденция, която забелязват анализаторите, е стремеж към разпределяне на обслужването между няколко външни доставчици. Едва 19% от компаниите залагат само на един аутсорсинг партньор.
Всичко това изостря неимоверно конкуренцията сред доставчиците на услуги в борбата за клиента на един апетитен пазар. Ще се сключват все повече контракти, които комбинират вътрешно обслужване и аутсорсинг на един и същ бизнес процес.

Коментар