И в ерата на лаптопа място за асемблаторите ще има

Въпреки бързия растеж при мобилните компютри, пазарът на настолни системи ще остава непроменен през следващите години. Причината е в това, че проникването на персонални компютри в много пазари е по-слабо в сравнение със западните държави, заяви Юри Уласович, вицепрезидент продажби и маркетинг на Асбис Груп.
В София се състоя глобална среща на маркетинговите специалисти на Асбис от всички държави.
Според прогнозите на топ мобилни производители след 3 години в развитите пазари дескоп машините ще имат едва 25% от общия пазар на компютри. Във всички останали пазари изместването на настолните машини от мобилните ще се случи с няколко години закъснение.
Оформя се и нова пазарна ниша на мини лаптопи, които обаче за масовия потребител в страни като България все още са скъпи, добави мениджърът.  
Г-н Уласович, Асбис си създаде репутация като дистрибутор на компоненти, но сега акцентира на предлагането на A-марки. Как прилагате новата стратегия в различните страни?
Преди 3 години започна преходът на пазара от настолни към мобилни компютри и сега последните имат 50% дял. Затова Асбис реши да приспособи портфолиото си от продукти спрямо търсенето на пазара.
Започнахме преди 2 години с Toshiba и в момента предлагаме марката в много страни. Миналата година стартирахме с Dell в няколко държави, вече имаме 8 франчайза.
В резултат от дистрибуторския си договор с Асбис само за 4 месеца Dell се е сдобил с над 200 нови клиента в България в сегмента на малкия и среден бизнес и до известна степен във веригите магазини.
Имаме ексклузивно партньорство с Аcer специално за българския пазар.
Асбис ще продължи да добавя мобилни марки в портфолиото си.
Как ще се промени съотношението асемблирани компютри – маркови лаптопи в бъдеще?
Въпреки че забелязваме бързия растеж при мобилните компютри, бих казал, че пазарът на настолни системи ще остава непроменен през следващите години. Проникването на персонални компютри в голяма част от пазарите е много по-слабо в сравнение със западните държави.
Ако в Германия и Англия на 100 потребители се падат 80-90 компютъра, в Централна Европа на сто души се падат средно 40. Така че има потенциал за ръст на PC продажби.
Според прогнозите на топ мобилни производители след 3 години в развитите пазари  дескоп машините ще имат едва 25% от общия пазар на компютри. Пазарът на мобилни компютри демонстрира най-висок ръст и най-големи обеми, но десктоп системите ще продължат да са търсени в определени сегменти. За настолните компютри ще останат някои нишови сегменти, като геймърския например.
Във всички пазари, освен развитите, изместването на настолните машини от мобилните ще се случи с няколко години закъснение. Така че ще има място и за местните асемблатори.
Интересът към мини лаптопи ще увеличи доставките на мобилни компютри изобщо. Но как ще се отрази на приходите на индустрията това, че ултрамобилните модели са значително по-евтини?
Според прогнозите през следващите 3 години доставките ще скочат до 240 милиона ноутбуци годишно. В същото време новият пазар на мини лаптопи ще нарасне до 50 милиона бройки годишно.
Ултрамобилните компютри наистина приличат на отделнa пазарна ниша, която задоволява специфично търсене. Те изглеждат евтини, но за България или страни от бившия съветски блок те са скъпи за потребителите, дори като първи компютър.
Двата сегмента на стандартни ноутбуци и на ултрамобилни лаптопи ще се развиват заедно, но за различни групи потребители. Очакваме съотношението мобилни – ултрамобилни компютри в различните страни да е различно.
Какви са тенденциите в развитието на собствените ви марки Canyon и Prestigio?
С тези продуктови линии се стремим да достигнем до пазара на масовия потребител, който расте динамично във всички страни и остава 40% от всички ИТ продажби, затова е важен за нас.
Същевременно изпозваме Prestigio и Canyon за създаване на партньорства с веригите на дребно. Тези продукти ни помагат да печелим, от тях печелят и партньорите ни и ритейлите. Ние развиваме този канал на продажби и гарантираме неговата доходност.
Можете да намерите много марки на пазара, асемблирани от риселъри и различни компании. Много често конкуренцията премахва маржа (разликата между доставна и крайна цена, бел. ред.). Ето защо ще продължим да развиваме и допълваме тези марки спрямо търсенето на пазара.
Да очакваме ли ултрамобилен компютър Prestigio?
Тази година не, защото търсенето на чипове за тези платформи надхвърля 5 пъти готовността на производителите да ги доставят. Може би следващата година.
Също така работим върху друг продукт – Net PC, койтo е все още десктоп компютър, базиран на Intel процесор. Ще го представим тази година.
С какво се различава маркетингът на Асбис от този на останалите компании?
В маркетинга на Aсбис има две основни звена. Едно централно звено обединява промо мениджъри за продуктови линии, групи за интернет и маркетинг и отдел връзки с обществеността. В това звено работят най-добрите професионалисти за пазарите на всички 23 страни, в които оперираме.
Второто звено са маркетинговите ни специалисти във всяка страна. Те работят с клиентите на локално ниво и допринасят за успеха на компанията ни със специфичните си знания за местния пазар.

Като комбинираме централизиран маркетинг, съвместно с международните си партньори, с опит, натрупан на локално ниво, успяваме да осигурим ефективни маркетингови поддръжка, програми и PR дейности за всеки пазар, на който присъстваме.

TechNews.bg

по темата: „И в ерата на лаптопа място за асемблаторите ще има”

добавете коментар...

  1. Aide be

    Не е заради чиповете на интел, чакат лаптопите да поевтинеят още и по-добре и потребителите това чакат за да си купят малки лаптопи

  2. Скъпо

    Всичко що струва над 500 лева е скъпо, като говорим за компютър. Това вече е масова стока. Тези лаптопчета трябва да са до 300 лева, за да може всеки да си купи и дано някой успее да докара подобна цена в България.

  3. Plamen

    Тази фирма Аб… има най смешния сайт

Коментар