Телерик и Google ще обучават по дигитален маркетинг

България е на последно място сред 30 европейски страни по отношение на дигитални умения, инициативата на Progress и Google ще преодолява изостването

България е на последно място сред 30 европейски страни по отношение на дигитални умения, инициативата на Progress и Google ще преодолява изостването

Progress стартира днес Telerik Digital Academy – нова инициатива с фокус върху дигиталните технологии, част от „Академията на Телерик”. Тя започва на 9 май т.г. с безплатен 8-седмичен интегриран курс по дигитален маркетинг, организиран в сътрудничество с Google.

Първите 50 човека с най-висок резултат ще се присъединят към курса на Telerik Digital Academy. Това е първото у нас цялостно безплатно обучение по дигитален маркетинг, подкрепено от Google. Неговата цел е да развие у специалистите ключови дигитални умения и да улесни дигиталната трансформация на бизнеса в страната.

„Днес маркетинг функциите и технологиите са толкова тясно свързани, че това води до фундаментална промяна на начина, по който бизнесът оперира, и създава изключителна нужда за дигитална трансформация на всяка компания и индустрия”, коментира Бойко Яръмов, съосновател на Телерик (вече в състава на Progress) и ръководител на академията.

Според проучване на Gartner, в резултат на дигиталната некомпетентност на бизнеса, 25% от компаниите ще загубят конкурентното си място до 2017 г. Скорошно изследване на Европейската комисия за дигиталните умения – DESI, класира България на последно място сред 30 европейски страни по отношение на дигитални умения. Telerik Digital Academy цели да повиши дигиталната компетентност на обществото, като обучи следващото поколение специалисти, които да водят дигиталната бизнес трансформация, поясни Яръмов.

Google също е посветена на подобряването на дигиталните умения в Европа. „Дигиталната грамотност и в обществото, и в бизнеса е прекалено ниска. Нашата обща дългосрочна цел е да подкрепим стотици български компании и кариери и да предоставим на пазара маркетинг таланта, от който се нуждае”, заяви Парис Чайлдрес, мениджър „Бизнес развитие” на Google за България.

Коментар