Немският бранд Ауди планира да вложи солидни средства в разработка на водородни автомобили, съобщи директорът по развитие Стефан Книрш.
В розовия свят на електромобилите често се повдига въпросът за това необходими ли са въобще горивните елементи на база водород. Да, в определен момент ще се появи развита зарядна инфраструктура, а издръжливостта на батериите ще нарасне.
Но ръководството на Ауди – бранд в състава на концерна Фолксваген – не гледа на нещата в черно-бели краски. По думите на Книрш, цитиран от AutoNews.com, автомобилите с водородни горивни елементи имат няколко очевидни предимства.
На първо място, те не се нуждаят от масивни и скъпи блокове с батерии. Второ, зареждането с водород отнема само няколко минути, докато за пълно възстановяване на акумулаторните батерии може да са необходими часове.
Именно Ауди ще стане водещият бранд в направлението водородни автомобили на Фолксваген. Засега обаче от компанията не са обявили кога подобни машини ще излязат на пазара.
През януари тази година Ауди за първи път демонстрира концептуалния кросоувър H-Tron Quattro, работещ с водород. Силовият агрегат на автомобила обединява блок от водородни горивни елементи и акумулаторна батерия.
На предната ос е разположен двигател с мощност 90 киловата (121 конски сили), а на задната – двигател с мощност 140 кВт (188 кс). Колата се ускорява от 0 до 100 км/ч за не повече от 7 секунди, а с едно зареждане изминава до 600 км.