Интернет търговецът Amazon постигна значителен ръст в продажбите на таблети в края на миналата година, сочи анализ на ABI Research за представянето на големите брандове.
Лидер на пазара продължава да бъде Apple, но нейните продажби падат по-бързо, отколкото при останалите марки. Докато през четвъртото тримесечие на 2014 г. компанията от Купертино пласира 21,4 млн. таблета, то година по-късно продажбите възлизат на 16,1 млн. броя. За цялата 2015 г. лидерът е продал 49,6 млн. таблета.
Amazon се отчита с 5 млн. продадени устройства в периода октомври-декември на миналата година, което отрежда трето място на компанията. Продажбите са Amazon са нараснали три пъти на годишна база, благодарение на появата на 50-доларови модели в асортимента на компанията. Като цяло за годината, Amazon е продал 7,6 млн. таблета.
На второ място е Samsung с 34,1 млн. продадени устройства през годината и 9 млн. през четвъртото тримесечие (спрямо 11,1 млн. за Q4 на 2014). Lenovo е четвърта за тримесечието с 3,2 млн. таблета (3,6 млн. година по-рано), но попада в Топ 3 за цялата година с 11,5 млн. устройства.
Huawei също намира място в челната петица. През миналата година компанията е продала 7,7 млн. таблета и заема четвърто място по този показател. Последното тримесечие обаче е слабо за китайския производител – продадени са само 1,3 млн. устройства, спрямо 2,3 млн. година по-рано, което го позиционира на пето място.