Amazon се изкачи на трето място при таблетите

Amazon постигна внушителен ръст на пазара за таблети през четвъртото тримесечие на 2015 г.

Amazon постигна внушителен ръст на пазара за таблети през четвъртото тримесечие на 2015 г.

Интернет търговецът Amazon постигна значителен ръст в продажбите на таблети в края на миналата година, сочи анализ на ABI Research за представянето на големите брандове.

Лидер на пазара продължава да бъде Apple, но нейните продажби падат по-бързо, отколкото при останалите марки. Докато през четвъртото тримесечие на 2014 г. компанията от Купертино пласира 21,4 млн. таблета, то година по-късно продажбите възлизат на 16,1 млн. броя. За цялата 2015 г. лидерът е продал 49,6 млн. таблета.

Amazon се отчита с 5 млн. продадени устройства в периода октомври-декември на миналата година, което отрежда трето място на компанията. Продажбите са Amazon са нараснали три пъти на годишна база, благодарение на появата на 50-доларови модели в асортимента на компанията. Като цяло за годината, Amazon е продал 7,6 млн. таблета.

На второ място е Samsung с 34,1 млн. продадени устройства през годината и 9 млн. през четвъртото тримесечие (спрямо 11,1 млн. за Q4 на 2014). Lenovo е четвърта за тримесечието с 3,2 млн. таблета (3,6 млн. година по-рано), но попада в Топ 3 за цялата година с 11,5 млн. устройства.

Huawei също намира място в челната петица. През миналата година компанията е продала 7,7 млн. таблета и заема четвърто място по този показател. Последното тримесечие обаче е слабо за китайския производител – продадени са само 1,3 млн. устройства, спрямо 2,3 млн. година по-рано, което го позиционира на пето място.

Коментар