Три компании – Apple, Samsung и Microsoft – получават 63% от приходите на пазара за таблети, сочи доклад на Strategy Analytics за първото тримесечие на годината.
Като цяло, в света са продадени 46,5 млн. таблета в периода януари-март, което е с 10% по-малко от първото тримесечие на предходната година. Лидер е Apple с дял от 22%, следван от Samsung с 14%, Amazon (5%), Lenovo (5%) и Huawei (4%).
Производителите на безименни таблети (т.нар. white-box) контролират 28% от всички продажби през разглеждания период. От гледна точка на приходите обаче ситуацията е по-различна – безименните таблети имат само 7%, докато на Apple се падат 39%, а на Samsung – 16%.
Microsoft, която е продала 1,1 млн. таблета на обща стойност 950 млн. долара, получава 8% от приходите на този пазар, което е доста сериозен дял, предвид сравнително малкия брой реализирани устройства.
В разпределението по операционни системи води Android с 64%, следвана от iOS с 22% и Windows с 14%. В стойностно изражение, на Android устройствата се падат 41% от приходите, в сравнение с 39% за iOS и цели 20% за Windows таблетите.