Apple планира да промени ценовата си политика спрямо разработчиците на мобилни приложения за iPhone и iPad, като намали собствения си процент от приходите, съобщи The Verge, позовавайки се на вицепрезидента на компанията Фил Шилър.
В момента разработчиците, които публикуват приложения в магазина App Store, получават 70% от приходите от продажби, а останалите 30% остават за Apple. В общи линии, този модел ще се запази и в бъдеще, но разработчици, които продават съдържание на абонаментен принцип и могат да задържат потребителите към приложенията повече от една година, ще получават 85% от прихода, а Apple ще се задоволи с 15%.
Apple ще разреши също така продажбата на абонаменти за всички мобилни прилбожения. По-рано подобна схема беше достъпна само за някои приложения – от рода на новинарски услуги, стрийминг на съдържание и приложения за запознанства.
В допълнение, Apple ще реагира на искания на разработчиците за реклама на техните приложения с цел да ги отличат от останалите предлагани програми в App Store. Новите възможности ще станат достъпни за разработчиците след конференцията Apple WWDC 2016, която ще се проведе на 13 юли.