Докато Apple се готви да публикува резултати за третото финансово тримесечие, Уолстрийт очаква това да бъде най-лошият отчетен период в цялата история на iPhone.
Анализатори, анкетирани от Файненшъл Таймс, прогнозират, че Apple ще отчете около 40 млн. смартфона за периода април-юни 2016 г., което е с 16% по-малко спрямо същото тримесечие на предходната финансова година.
Някои пазарни наблюдатели са още по-скептични и очакват спад от 20% в продажбите на флагмана, или около 38 млн. броя.
Проблемът за Apple е, че iPhone носи две трети от приходите на компанията и по-голяма част от печалбата й. Смартфоните винаги са били в центъра на вниманието при публикуване на финансовите показатели на компанията.
Apple преживява трудности на пазара за смартфони по няколко причини – натиск от страна на китайските производители с доста по-евтини устройства, удължаване на цикъла на експлоатация на умните телефони и спад в търсенето им като цяло.
През септември се очаква премиера на iPhone 7, но според мнозина анализатори, едва ли този апарат ще промени съществено положението на Apple, тъй като не се очакват значими подобрения в смартфона. По-кардинална промяна вероятно ще донесе iPhone от следващата година.
В упадък е не само телефонният бизнес на Apple. Търсенето на таблети, компютри и умни часовници с топ марката също намалява. По-рано тази година Apple се опита да насочи вниманието на инвеститорите към бизнеса с услуги, вкл. App Store, Apple Music и Apple Pay, приходите от които нарастват бързо и са по-стабилни, отколкото при електрониката.
Morgan Stanley прогнозира 18% ръст на бизнеса с услуги на Apple през третото финансово тримесечие. В допълнение, услугите играят важна роля за повишаване на лоялността на клиентите.
В една от скорошните си пресконференции шефът на Apple Тим Кук намекна, че компанията търси варианти за големи придобивания, като вероятно ще се възползва от поевтиняването на много бизнеси в Силициевата долина.
дааам отиват на пазара да продават дъвки с ябълки и това ще да е новият им бизнес :))
За какво да купуваш продукт само заради това че е известна марка?
След като абсолютно същата работа върши кой да е друг в пъти по-евтин смартфон.
Още нещо вече модерно и практично да ползваш обикновен телефон,
А НЕ смартфон от който да те шпионира както сульо и пульо така мега корпорации, които правят милиарди пари от продажба на лични данни и следене на хората.
В днешно време е лудост човек упорито и сляпо да си плаща за устройства и мобил-дебил услуги и при това неговите данни да бъдат търгувани за още повече пари.
Сега какво?
iшише за ракия
А спомняте ли си,че не чак толкова отдавна имаше някви джаджи, викаха им Айпод…
Сигурно много от сегашните ползователи на Айфоне вече не си спомнят, че някога са притежавали и такива у-ва…айфоня го чака същата съдба…:)