Световният пазар на смартфони регистрира умерен ръст през второто тримесечие на годината след разочароващо Q1, сочи доклад на анализаторската компания Canalys.
Производителите са доставили общо на пазара 330 милиона умни телефона в периода април-юни. Лидер е Samsung с продажби в размер на 80 млн. броя, вкл. от новия флагман Galaxy S7.
Apple заема второ място с двойно по-нисък резултат от лидера – компанията е продала 40 млн. iPhone устройства и регистрира второ поред тримесечие на спад. Моделът iPhone SE, който излезе през март, не е подобрил особено положението на Apple.
Доставките на iPhone на ключови пазари като Китай и Индия не се увеличават, тъй като епълският смартфон е твърде скъп за масовия потребител, отбелязва Canalys. Вместо това потребителите в Китай и Индия предпочитат устройствата на местни производители, които са по-добра алтернатива като съотношение качество-цена.
Трети по големина доставчик на смартфони в света е китайската Huawei, която е доставила 31 млн. устройства, благодарение на засилени продажби в Китай и региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка).
„Huawei започна превъзходно 2016 г. и укрепи своите международни позиции за сметка на рекордни доставки в Китай. Но въпреки уверения ръст, компанията трябва да постави нови рекорди в продажбите и да разшири присъствието си в САЩ, ако иска да постигне набелязания годишен обем от 140 млн. устройства”, коментира Canalys.
В отделно прес съобщение анализаторската компания разглежда и пазара на смартфони в Китай. Лидер там е Huawei с продажби в размер на 19,1 млн. броя, или 16% от целия пазар.
Huawei обаче е следвана по петите от други местни играчи – амбициозните Oppo и Vivo, които в периода април-юни са продали в родината си по 15 млн. смартфона.
Xiaomi практически не е увеличила доставките през второто тримесечие спрямо първото, а на годишна база регистрира 20% спад, сочат данните на Canalys.
Челната петица в Китай затваря Apple, която има пазарен дял от 9%. Търсенето на новия модел iPhone SE в страната е слабо, се отбелязва в анализа.
ко ша праи Епъл тоя път? Нема измъкване!
не знаех, че Самсунг вече е изпреварила ябълката, но отдавна го очаквах! Не че съм фен, просто е нормално 1 масов продукт за народа да се харчи много повече от снобарски такъв !