ТВ пазарът заспа, но Sony се пробужда

Sony се настани на четвърто място при телевизорите, извествайки китайския производител TCL

Sony се настани на четвърто място при телевизорите, извествайки китайския производител TCL

Продажбите на течнокристални телевизори са нараснали само с 1,2% през второто тримесечие на годината, спрямо първото, и възлизат на 48,68 млн. броя, сочи анализ на WitsView.

Европейското първенство по футбол и летните олимпийски игри в Рио не доведоха до повишено търсене на телевизори, с което се обясняват слабият ръст през тримесечието. Освен това водещите китайски производители регистрират спад в периода април-юни и предопределят заспалия пазар.

Традиционните лидери Samsung и LG удържат първо и второ място с продажби съответно в размер на 10,6 млн. броя и 7 млн. броя. Samsung бележи ръст от 1%, а LG  увеличава продажбите с 1,4%. Трети по големина играч на ТВ пазара е китайският производител Hisense, който регистрира 21,4% спад в продажбите до 2,71 млн. броя.

Разместване на последните две места в Топ 5 донесе второто тримесечие. Китайската TCL отстъпва четвъртата позиция на Sony, след като преживя 18,8-процентен спад – от 3,2 млн. броя през първото тримесечие до 2,6 млн. през второто.

Японският гигант Sony в същото време увеличи продажбите на телевизори с 10,4% – компанията е доставила на пазара 2,65 млн. броя в периода април-юни и изпреварва китайския си конкурент.

Коментар