Продажбите на течнокристални телевизори са нараснали само с 1,2% през второто тримесечие на годината, спрямо първото, и възлизат на 48,68 млн. броя, сочи анализ на WitsView.
Европейското първенство по футбол и летните олимпийски игри в Рио не доведоха до повишено търсене на телевизори, с което се обясняват слабият ръст през тримесечието. Освен това водещите китайски производители регистрират спад в периода април-юни и предопределят заспалия пазар.
Традиционните лидери Samsung и LG удържат първо и второ място с продажби съответно в размер на 10,6 млн. броя и 7 млн. броя. Samsung бележи ръст от 1%, а LG увеличава продажбите с 1,4%. Трети по големина играч на ТВ пазара е китайският производител Hisense, който регистрира 21,4% спад в продажбите до 2,71 млн. броя.
Разместване на последните две места в Топ 5 донесе второто тримесечие. Китайската TCL отстъпва четвъртата позиция на Sony, след като преживя 18,8-процентен спад – от 3,2 млн. броя през първото тримесечие до 2,6 млн. през второто.
Японският гигант Sony в същото време увеличи продажбите на телевизори с 10,4% – компанията е доставила на пазара 2,65 млн. броя в периода април-юни и изпреварва китайския си конкурент.