Huawei прилапва топ шефове от конкурентите

Шефът на бизнеса с потребителска електроника на Huawei Ричард Ю вярва, че компанията ще стане номер едно при смартфоните до 2021 г.

Шефът на бизнеса с потребителска електроника на Huawei Ричард Ю вярва, че компанията ще стане номер едно при смартфоните до 2021 г.

В стремежа си да догони и задмине Apple и Samsung на пазара за смартфони, Huawei провежда агресивна кадрова политика. Компанията набелязва и привлича в редиците си топ специалисти от мобилната индустрия по целия свят.

Най-новото попълнение на китайския гигант е Анди Хо, който доскоро беше старши вицепрезидент за потребителския бизнес в Samsung за региона на Китай, Тайван и Хонконг. Сега мениджърът ще изпълнява същата роля в Huawei, съобщи Business Korea.

По-рано шефът на подразделението за потребителска електроника на Huawei Ричард Ю заяви, че компанията си е поставила за цел в близките три години да изправи Apple, с което ще заеме второ място при смартфоните, а до 2021 г. да измести Samsung, превръщайки се в номер едно на световния пазар.

„Нашата глобална стратегия и огромен потенциал за развитие обезпечават отлична платформа за най-изявените мениджъри в индустрията”, казва Ричард Ю по повод назначението на Анди Хо, който има 25-годишен стаж в продажбите и маркетинга, като освен в Samsung е работил и в Nokia Mobile.

През октомври миналата година Huawei привлече бившата служителка на Apple Абигейл Сара Броуди, която заемаше позицията креативен директор в Купертино и участва в разработката на мобилния интерфейс на първите смартфони iPhone.

По-рано, през 2012 г., Huawei назначи за директор маркетинг на потребителския си бизнес Янг Джи, който заемаше преди това същата позиция в мобилното подразделение на Samsung за Китай.

Huawei е третият по големина производител на смартфони в света, но компанията изпреварва по темпове на растеж Samsung и Apple. По данни на IDC, през второто тримесечие китайският гигант е увеличил доставките на смартфони с 8,4% до 32,1 млн. броя, докато Apple регистрира спад от 15% до 40,4 млн. броя, а Samsung бележи ръст от 5,5% до 77 млн. броя.

Коментар