Големите производители на смартфони пускат твърде често нови модели, без да влагат достатъчно усилия за утилизация на устройствата, сочи изследване на екологичната организация Greenpeace.
Проучването, в което са участвали около 6 хиляди жители на САЩ, Китай, Русия, Мексико Германия и Южна Корея, показва, че средно в домовете на всеки потребител има най-малко по три смартфона. Около половината от анкетираните признават, че биха желали по-рядко да обновяват устройствата си.
„Производителите пускат твърде често модели, като много от тях могат да работят само две години. В действителност, повечето потребители искат техните смартфони да бъдат по-разбираеми и лесни за ремонт”, коментира един от авторите на доклада, за който съобщава Cult of Mac.
Около 30% от анкетираните купуват нови устройства едва след повреда на старите, а малко повече казват, че просто искат да имат продукт с по-широки функционални възможности.
Потребителите в Китай и Южна Корея са по-склонни да ремонтират своите мобилни телефони, вместо да купуват нови, в сравнение с жителите на САЩ и Германия, се посочва в доклада на Грийнпийс.
Всичко е заради желанието за растеж…
За да скачат приходите трябват продажби, затова всяка година по един мощен модел и няколко по-слаби през цялата година.
Колко хора биха си купили телефон на 3 години? Дори и да беше способен да работи с последните програми, всеки би искал нещо ново.
Замислете се, че дори автомобилните производители започнаха да сменят моделите си на по 3-4 години максимум, за разлика от моделите които изкарваха по 7-8 години през 80-те и 90-те.
Вика му се консуматорско общество.
Потребителите искат, а има ли кой да им даде? 🙂