Над 4 милиарда долара похарчи доставчикът на облачни решения за бизнеса Salesforce.com за покупка на компании през последните 12 месеца, като изненада мнозина анализатори.
Само в рамките на една година Salesforce погълна над десет компании, което е рекордно висок темп в цялата история на американския SaaS доставчик. През юни Salesforce обяви най-голямата си сделка досега – покупката на платформата за електронна търговия Demandware за сума от 2,8 млрд. долара. Компанията се сдоби и със стартъпа Quip за 750 млн. долара.
По-рано се разчу, че Salesforce е участвала в наддаването за социалната мрежа LinkedIn, която беше придобита в крайна сметка от Microsoft за 26,2 млрд. долара. Но самото участие на Salesforce в преговорите костваше на Microsoft около 5 млрд. долара над първоначалната оферта за LinkedIn.
Някои анализатори се опасяват, че засилената активност на Salesforce на M&A пазара през последната година може да повлияе негативно на приходите и котировките на компанията.
Според експерти на Piper Jaffray обаче, сделките на Salesforce целят развитие на технологиите за изкуствен интелект и машинно обучение, докато традиционният бизнес на компанията с облачни услуги може да поддържа динамиката на растеж.
Salesforce имат ли програмисти в България?