Партньорство на шведската компания Ericsson с интернет гиганта Google ще даде на потребителите по-вълнуващо изживяване при ползване на платена телевизия, а на операторите – нови възможности за приходи.
Двете компании започват съвместна работа, за да разширят обхвата на облачно-базираната ТВ платформа MediaFirst на Ericsson в екосистемата на Android TV – операционната система на Google за т.нар. „set-top” кутии. Операторите ще получат достъп до Android TV с набор от полезни функционалности, докато потребителите ще имат единен достъп до платена телевизия и OTT съдържание, както и по-качествено и цялостно изживяване.
MediaFirst представлява софтуерно дефиниран, медийно оптимизиран цялостен пакет от продукти, услуги и решения за създаване, подготовка, управление и доставяне на ново поколение платена телевизия до всеки екран. ТВ платформата на Ericsson поддържа интуитивни услуги и функции, които доставчиците на телевизия могат лесно да внедряват и управляват и така да дадат на потребителите достъп до съдържанието, което искат, навсякъде и по всяко време.
Интеграцията на MediaFirst с екосистемата на Android TV ще разшири клиентската база с достъп до облачно-базирани телевизионни услуги, вкл. с 4K-UHD канали за излъчване на живо, видео по поръчка, достъп до излъчени предавания и облачен цифров видеорекордер.
Партньорството на Ericsson с Google ще даде също възможност на операторите да се възползват от увеличаващото се присъствие на Android TV в свързаните телевизионни операционни системи, без да инвестират допълнителни средства за закупуване на хардуер.
Операторите ще могат да си сътрудничат с производители на устройства с Android TV, за да предлагат нови хардуерно-базирани функционалности, както и нишово ОТТ програмиране, или да внедряват допълнителни приложения в операционната система Android.
Наред с това, Ericsson ще осигури множество гъвкави, предварително инсталирани „set-top box” решения, които поддържат хибридни конфигурации за сателитна, кабелна, наземна, фиксирана и мобилна широколентова телевизия.
Според проучване на компанията, 56% от потребителите предпочитат да получават телевизия, интернет и мобилни услуги от един доставчик, ако това им спестява пари, а 22% избират тази възможност дори когато таксата е равна на сбора от таксите за отделните услуги – тенденция, която ще се задълбочава с разрастване на IP видео услугите.
АЗ НЕ СЪМ от тези измислени 56% от потребителите предпочитат да получават телевизия, интернет и мобилни услуги от един доставчик.
Не е редно да принуждават хората със задължителни пакетни услуги от един и същи доставчик монополист.