Ключовият пазар в Китай не носи добри новини за Apple напоследък. Влошава се бизнесът там и на местната компания Xiaomi.
През третото тримесечие в Китай са продадени 120,9 млн. смартфона, което е ръст от 15% спрямо същия период на предходната година, по данни на Strategy Analytics. Старите лидери отстъпват позиции за сметка на нови играчи.
Така например, Xiaomi вече заема четвърто място, докато по-рано беше първа. Продажбите на компанията са намалели с 31% до 11,4 млн. броя.
Apple, която също беше лидер в Китай за определен период от време, сега е на пето място с продажби на iPhone в размер на 7,5 млн. броя, а спадът за тримесечието при нея е 31,5%.
На противоположния полюс са компаниите Oppo и Vivo, които увеличават рязко продажбите си и вече заемат второ и трето място. Oppo е продала 17 млн. апарата, бележейки ръст от 136%, а Vivo постига увеличение с 81% до 16,5 млн. броя. Двете компании са част от концерна BBK и съвкупно имат най-голям дял в страната.
Самостоятелен лидер остава Huawei – гигантът е продал 18 млн. смартфона на родния си пазар, или с 9% повече на годишна база. Така челната петица добива вида: Huawei (14,9%), Oppo (14,1%), Vivo (13,6%), Xiaomi (9,4%) и Apple (6,2%).
Ксиаоми се вживя твърде много в ролята на качествена фирма и вдигна цените. Това, което и се случва е предсказуемо.