Китайските производители ще останат водеща сила на пазара за смартфони през 2017 г., прогнозира анализаторската компания Digitimes Research.
Huawei, Oppo и Vivo ще заемат от трето до пето място в класацията на водещите брандове за смартфони. В Топ 20 ще влязат общо 11 производители от Китай, сочи анализът.
Huawei има по-големи шансове от Oppo и Vivo да увеличи продажбите си на външните пазари, благодарение на тесните си връзки с мобилните оператори в редица страни и всеобхватната продуктова гама, която освен смартфони включва таблети и ноутбуци.
По-рано анализаторите от TrendForce прогнозираха, че през 2016 г. делът на китайските компании на пазара за смартфони ще достигне 45%, или около 600 млн. устройства. Очаква се през 2017 г. брандовете от Китай да доставят на пазара 634 млн. смартфона, или 45,6% от целия пазар, който се очаква да достигне 1,4 млрд. броя.
Като цяло обаче китайските брандове ще регистрират нулев ръст през следващата година. Резултатите на отделните компании ще зависят от способността им да разширят своето присъствие на външните пазари, сочи анализът.
Лидери на пазара за смартфони, разбира се, ще останат Samsung и Apple, като разликата между тях през 2017 г. ще се сведе до само 80 млн. устройства. Сред останалите по-значими играчи се посочват индийските брандове Micromax и Intex. Очаква се пред 2017 г. те да заемат 12-то и 13-то място на световния пазар.
В топ 20 ще влязат и две тайвански компании – Asus и HTC. Първата от тях ще заеме 17-то място, докато HTC ще продължи да отстъпва позиции и анализаторите й отреждат последното, 20-то място на световния пазар за смартфони.