Индустрията не е единна за ефекта от нетбуците

Бумът в продажбите на нетбуци постави пазара на тнар. white-box лаптопи в сложна ситуация, смятат тайвански производители на маркови мобилни компютри, на които се позовава публикация в digitimes.com.
Логиката на подобно заключение е очевидна: нетбуците много бързо заеха мястото на масов преносим компютър, като търсенето продължава да расте. Тенденцията се наблюдава и на пазарите в развиващите се страни, където нетбуците изместват евтините асемблирани лаптопи.
White-box лаптопите представляват мобилна платформа, която се доставя от производителите без процесор, памет, твърд диск и операционна система. Това дава гъвкавост на риселърите да конфигурират лаптопа така, че да отговаря по-пълно на потребителските изисквания, както и да поставят свое лого, да налагат собствена марка.
От друга страна, някои ОЕМ производители съобщават, че поръчките към тях за white-box лаптопи остават стабилни. Quanta Computer разкрива, че заявките от китайски асемблатори остават на досегашното високо ниво, въпреки бума на нетбуците.
First International Computer също не очаква спад в търсенето на white-box лаптопи. Компанията дори прогнозира увеличение на поръчките до над 20 000 месечно през Q4’08. За цялата година FIC планира да продаде 150 000 лаптоп платформи.

Коментар