Apple харчи повече за реклама от Samsung

Противно на общоприетото схващане, Apple харчи повече за реклама от основния си конкурент Samsung

Противно на общоприетото схващане, Apple харчи повече за реклама от основния си конкурент Samsung

Дълго време се считаше, че брандът Apple работи сам за себе си и компанията от Купертино не плаща за реклама, колкото нейните конкуренти. Но дали това наистина е така?

Според проучване на Pathmatics, разходите на Apple за реклама са много повече от тези на Samsung. В последната година – от 30 ноември 2015 до 30 ноември 2016 – американската компания е похарчила 97 млн. долара за реклама в дигиталните канали на САЩ, в сравнение с 80,4 млн. долара за Samsung.

Нещо повече, ако от сметката на Samsung се извадят разходите за реклама на стоки, които не конкурират продуктите на Apple, например хладилници, перални или SSD устройства, то излиза, че компанията на Тим Кук харчи със 179% повече за реклама от основния си конкурент при смартфоните.

В изследването на Pathmatics обаче не попадат някои канали, напр. рекламата в социални мрежи или в резултатите от търсене, които са голямо перо в рекламните бюджети, отбелязва BusinessInsider.com.

Интересен факт е, че 22 млн. долара от споменатите $97 млн. при Apple са изразходвани през октомври. Този пик се обяснява с анонса на новите ноутбуци MacBook Pro и старта на продажбите на iPhone 7 в средата на октомври.

Коментари по темата: „Apple харчи повече за реклама от Samsung”

добавете коментар...

  1. Дешев

    Да, бе, само $22 милиона за Ноември, преди празниците и около Черен Петък, Кибер-Понеделник”. Тия “рисърчъри” случайно да знаят кога и как се правят празнични кампании??

  2. ~

    Нещо сметките на тия усещам, че не им излизат.

    Рекламният бюджет на Apple е около $2 милиарда годишно, около $150 милиона на месец. Сравнено с $22 милиона за Ноември според тия Pathmatics.

    При Samsung бюджетът е около $12 милиарда на годишна база или $1 милиард на месец, средно.

    Не знам колко трябва да се маха от дела на Samsung, но след като общите числа на тия от Pathmatics са меко казано занижени, не смятам да им вярвам и за останалото.

    Допълнителна скоба е, че почти всички промоции Samsung в САЩ, че и голяма част от Европа (купи 1, вземи 1 безплатен) минават за “Marketing Research” – перо, което после компанията в по-общата категория ”Research” в годишните си доклади. А, феновете им се побъркват да обясняват как компанията инвестирала супер много в разработки на нови технологии …

Коментар