Българската компания „Сирма Бизнес Консултинг” разработи чатбот за банкови услуги. Интелигентната програма WitBank може да комуникира с клиентите на банките чрез стандартни онлайн канали за съобщения като Skype, Facebook, Viber и др.
WitBank не се ограничава до определен чат канал, а покрива всички широко познати канали, използвани от потребителите, подчертаха като предимство създателите на софтуера.
СирмаБК предвижда да интегрира работата на WitBank с голяма част от разработените от нея продукти като SCARDS (система за управление на карти) и WeBank (система за многоканални услуги за крайни клиенти).
През последните месеци чатботовете навлизат изключително бързо в банковата сфера по целия свят. Очакванията са много скоро те да автоматизират голяма част от ежедневните задачи в този сегмент.
За клиентите на банките това означава, че ще могат да извършват плащания или други банкови услуги много по-лесно и удобно, чрез обикновена комуникация в предпочитания от тях онлайн канал, с който са свикнали, без да се налага да отварят съответната платформа за онлайн банкиране. Достъпът, разбира се, се осъществява след съответната оторизация и е напълно защитен.
„Чатботът е интерактивен, автоматизиран и защитен и може значително да оптимизира работата на отделите по поддръжка, както и да подобри клиентското обслужване. Ботът се самообучава и може да изпълнява команди, дадени на разговорен език”, поясни Цветомир Досков, изпълнителен директор на СирмаБК.
WitBank е многоплатформено решение, достъпно за всички актуални операционни системи и размери на екрана, като не изисква от клиента да инсталира отделно приложение или да ползва определен потребителски интерфейс.
Новият чатбот се тества в момента и се очаква в началото на 2017 г. да заработи при първия клиент на СирмаБК. Компанията планира да го предлага на банки и други организации както в България, така и в чужбина, под формата на „white label”, брандиран от тях.