Китайското подразделение на KFC отвори „умен” ресторант в партньорство с интернет гиганта Baidu. В заведението е монтиран апарат, който анализира лицата на клиентите и им предлага подходяща храна.
Роботът разпознава пол, настроение и възраст на хората и в зависимост от това им препоръчва определени храни. Така например, младежите получават предложение за хамбургер и кола, а 50-годишните жени – закуска от зърнени култури и соево мляко.
Посетителят на KFC може да приеме предложението на автомата, но, разбира се, има право да го откаже и да си подбере менюто самостоятелно. Умният асистент помни клиента и когато той посети заведението повторно, му предлага храната, поръчана предния път.
Baidu и KFC все още тестват технологията само в едно заведение в Пекин. Ако проектът допадне на посетителите, подобни автомати ще се появят и в други ресторанти на популярната верига за бързо хранене.