Купуваме билети за метрото и от смартфона

На три от ключовите метростанции – Сердика, Константин Величков и Люлин – пътниците ще могат да купуват билети директно със своя смартфон на специално обозначени турникети

На три от ключовите метростанции в София – Сердика, Константин Величков и Люлин – пътниците ще могат да купуват билети директно със своя смартфон на специално обозначени турникети

Покупката на билети за столичното метро вече става и директно от смартфона, с помощта на мобилно приложение на стартиращата компания Tickey, която си партнира с Метрополитен ЕАД в пилотен проект за дигитализация на градския транспорт в София.

На три от ключовите метростанции – Сердика, Константин Величков и Люлин – пътниците ще могат да купуват билети директно със своя смартфон на специално обозначени турникети. Мобилното приложение работи в интеграция с iBeacon сензорите в пропусквателните устройства на станциите.

Технологията ползва мобилен интернет и функциите за геолокация на потребителите и лесно може да бъде внедрена в различни транспортни средства – от автобуси, трамваи, велосипеди под наем до фериботи и други, уточняват от разработчика.

За да ползват услугата, пътниците следва да създадат свой профил в приложението и да въведат еднократно данните на дебитната или кредитната си карта, с която да се извършват разплащанията. С доближаване до турникета, те получават нотификация на мобилните си устройства за закупуване на билет и само  след потвърждение на потребителя плащането се финализира.

Целият процес се осъществява с няколко клика и се случва в защитена среда за секунди, като бързината на услугата е съпоставима с валидирането на обикновените превозни документи.

„София стана една от малкото столици в Европа, където iBeacon технологията е отворена и достъпна за широката публика – българските граждани и чуждестранни туристи. Иновативната транспортна система има голямо значение за облика ни пред света”, коментира Димитър Димитров, един от основателите на Tickey.

Контрольорите в градския транспорт също ще носят в себе си iBeacon устройства, за да проверяват валидността на закупения превозен документ, като така лесно ще се преодолява и езиковата бариера с чуждестранните туристи.

Проектът, подкрепен от технологичната компания Mastercard, е пилотен, след изпитания на техническите съоръжения, като се очаква поетапно всички действащи метростанции да имат специално обозначени турникети с инсталирани iBeacon устройства, позволяващи закупуване на билети директно със смартфона.

Според проучване на Mastercard, проведено това лято в 23 страни от региона, 91% от българите очакват все повече сфери от живота да бъдат дигитализирани, като общественият транспорт е една от най-често посочваните – 51%.

Коментари по темата: „Купуваме билети за метрото и от смартфона”

добавете коментар...

  1. :о)

    абе важното е че има развитие някакво…нищо че като си купиш билет от смартфона можеш да влезеш само на 3 метростанции засега…в бъдеще някой друг ден.

  2. Клиент

    А, мобилните карти??? Защото при рекламираната услуга цента на билета е 1.60 лв.
    Мисля, че най-добре е да се ползват електронните карти и билети, които вече се издават и през NFC протока на мобилните устройства да се таксуват. Много по евтино и универсално решение…

Коментар