AMD обяви технологията Radeon FreeSync 2 като следваща важна крачка в осигуряването на плавни кадри в гейминга. Тя ще бъде достъпна за потребителите през първата половина на 2017 г.
Съвместимите FreeSync 2 монитори ще разполагат с пиксели с ниска латентност и висока яркост, ще дават отлични нива на черното и широка цветова гама за възпроизвеждане на съдържание с висок динамичен обхват (HDR).
Освен това всички FreeSync 2 монитори ще поддържат компенсация на ниска покадрова скорост (LFC). С технологията Radeon FreeSync 2 геймърите ще получат изцяло „plug-and-play” HDR изживяване, без да се занимават с настройки в софтуера или на монитора, подчертават от AMD.
„Технологията Radeon FreeSync 2 е първата по рода си, която съчетава поддръжка на HDR с динамична честота на опресняване и го прави по един безпроблемен, „plug-and-play” начин, който автоматично подобрява качеството на гейминга, когато е налице правилното съдържание”, коментира Скот Херкелман, вицепрезидент и мениджър на гейминг отдела в Radeon Technologies Group, AMD.
Текущите формати за HDR предаване са проектирани основно за възпроизвеждане на филми на телевизори с „tone mapping”, извършван от самите дисплеи, което често води до по-висока от приемливата латентност при РС игрите. Новият API на AMD за FreeSync 2 предлага алтернатива на ниската латентност, която премества работния товар към мощния конвейер на графичния процесор Radeon. Така играта прави тон мапинг директно към целевата осветеност, контраст и цветови интервал на дисплея.
Технологията Radeon FreeSync 2 предлага два пъти по-голяма яркост и цветови обем в сравнение със sRGB. Всички FreeSync-съвместими Radeon GPU ще поддържат и FreeSync 2, вкл. Radeon RX серията GPU, базирана на Polaris архитектура, които поддържат също DisplayPort HBR3 и UltraHD резолюция отвъд 60Hz.