Intel създава магазин на бъдещето

Tally е първият в света автономен робот, способен да се придвижва в магазина и да върши своята работа безпроблемно, наред с клиентите и продавачите

Tally е първият в света автономен робот, способен да се придвижва в магазина и да върши своята работа безпроблемно, наред с клиентите и продавачите (снимка: Intel)

Intel има идея как да промени ритейл индустрията, стана ясно от представяне на компанията по време на форума Retail’s Big Show в Ню Йорк.

Главният изпълнителен директор на Intel Браян Крзанич показа платформа от хардуер и софтуер, наречена Retail Responsive Platform, и специализиран робот Tally. Платформата може да повиши ефективността при обработката на информация с помощта на интернет на нещата (IoT).

Retail Responsive Platform представлява комплексно решение – набор от различно оборудване, софтуер, сензори и приложен програмен интерфейс (API), като всеки клиент може да избере необходимите за неговата дейност елементи.

Платформата цели да обедини разнородни технологии, използвани в търговията на дребно, и да опрости разработката и внедряването на софтуер и услуги в сферата на IoT, поясниха от Intel в официално съобщение.

Tally е първият в света автономен робот, способен да се придвижва в магазина, да проверява наличните стоки, правилното им разполагане и коректността на цените. Роботът действа уверено в натоварените работни часове, редом с клиентите и продавачите, и не се нуждае от допълнителна инфраструктура.

Умната машина, създадена от Simbe Robotics, разчита на процесор Intel NUC и исползва множество камери Intel RealSense, които й помагат да се ориентира и придвижва безопасно в магазина.

Според разчети на Intel, към 2020 г. пазарът на IoT в сферата на ритейл индустрията ще достигне $35,64 млрд. Компанията се надява да изпревари конкурентите, като инвестира над 100 млн. долара в следващите пет години в проекти за магазини на бъдещето.

Intel развива технологии, които ще ускорят промяната в начина на пазаруване в близките години. „Обединявайки виртуалната реалност и силата на данните, ще помогнем за създаване на магазина на бъдещето – умен, бързо реагиращ на промените и сигурен”, заяви Браян Крзанич.

Коментар