Дългосрочно партньорство на Mastercard и българския стартъп Tickey ще даде тласък в развитието на „интелигентния“ транспорт в България. Съвместно със Софийски метрополитен двете компании стартираха пилотен проект в метрото, който позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство.
„Съвместната работа между партньори от различни индустрии и сфери ни дава възможност да отключваме потенциала на технологиите и да постигаме визията си за интелигентни градове. Това се случва вече и в България“, коментира Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
Мобилното приложение, разработено от Tickey, се интегрира с iBeacon сензори, поставени в пропусквателните устройства на метростанциите. Mastercard за първи път забелязва потенциала на приложението през 2015 година по време на своята акселетароска програма Start Path в Европа, която подкрепя иновативни стартъпи в сферата на търговията и финансовите технологии.
Концепцията на Tickey за „умен“ транспорт, основан на iBeacons сензори и технология, която използва мобилни данни и геолокация, бе оценена именно в този период. „България е сред първите държави в Европа, които предлагат отворено решение за „умен“ транспорт на всички хора, които обичат технологиите“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.
По нейните думи, Tickey е пример за това как иновациите трансформират публичния транспорт, като го правят по-удобен и предпочитан от всички пътуващи. Българският стартъп ще кандидатства за програмата Mastercard Start Path и през 2017 г., като представи пълния потенциал на приложението си.
Много е хубаво, че виждаме такова развитие на технологиите в България. Браво!