Над половината от общия обем на интернет трафика се генерира не от хора, а от софтуерни роботи и приложения, по данни на експертите от Incapsula, които са анализирали посещенията в огромен брой сайтове.
Софтуерните роботи, известни още като ботове, са подобни по поведение на хората. Те могат да бъдат добри и лоши. Ботовете изпълняват автоматично различни функции в онлайн пространството, в зависимост от целите, за които са създадени.
Позитивната новина от 2016 г. е, че делът на добрите роботи е нараснал (22,9%), докато лошите ботове остават на нивото от предходната година (28,9%), според Incapsula. Добрите роботи наблюдават интернет и работят за това сърфирането в мрежата да бъда максимално комфортно.
Резултатите от търсенето в Google или Facebook се генерират именно от роботи. На базата на определени ключови показатели, роботът решава за части от секундата кои резултати имат най-пряко отношение към заявката за търсене и ги показват на потребителя.
Лошите роботи правят точно обратното. Те искат да откраднат лична информация, да разпространяват спам и да пробият интернет акаунти. Големите рекламни агенции често използват десетки специалисти, които отговарят за показването на рекламите и анализа на партньорските рекламни системи, за да гарантират, че посланията на техните клиенти се виждат от хора, а не от роботи.
Фалшивите кликове и лъжливите данни, въобще изкривените резултати от рекламни кампании струват на бизнеса около 7 млрд. долара годишно. Ефективността на рекламите намалява, а разходите се увеличават.
Софтуерните роботи не са възникнали от само себе си – те са създадени от хората. След пускането им в онлайн пространството те действат така, както са програмирани.