Бизнесът усвоява трудно IoT концепцията

Eдва 38% от компаниите в ЕС и САЩ са включили IoT в своите дейности, сочи проучване

Eдва 38% от компаниите в ЕС и САЩ са включили IoT в своите дейности, сочи проучване

Близо половината от компаниите в ЕС и САЩ изпитват трудности в усвояването на „интернет на нещата“ (IoT), поради несъгласувани и разпокъсани подходи към интеграцията.

49% от анкетираните мениджъри в международно проучване на HCL Technologies признават, че все още не са мръднали от мъртвата точка в усвояването на IoT. Нещо повече, мениджърите се опасяват, че клиентите им могат да пострадат от тяхната неспособност ефективно да внедрят IoT в услугите си, отбелязва британският ITPro.

Усвояването на IoT ще засили позициите на компаниите на пазара, според 82% от анкетираните в САЩ, Великобритания, Германия и скандинавските страни. Но едва 38% от компаниите са включили IoT технологията в своите дейности.

Анализът препоръчва възприемане на по-печеливши бизнес модели, насочени към увеличаване на ефективността на IoT. На първо място са корпоративните проекти, вкл. използване на сензорни данни за таксуване на клиентите и за автоматично попълване на запасите на доставчиците на оборудване.

Предприятията все още се намират на ранен етап на усвояване на интернет на нещата. IоT устройства се използват за отделни функции, а не за корпоративни програми. Това означава, че много компании са лишени от IoT функционалност, която би могла да направи услугите им по-удобни и да обезпечи допълнителни функции.

Сигурността също е проблем – 38% от анкетираните определят защитата на данните като най-голямото препятствие за усвояването на IoT. Почти три четвърти от мениджърите споделят, че планират да използват специализирана поддръжка от доставчици на IoT, тъй като се затрудняват в избора на най-подходяща за тях бизнес IoT платформа.

Коментари по темата: „Бизнесът усвоява трудно IoT концепцията”

добавете коментар...

  1. -

    А тя е толкова лесна. Малките деца си правят IoT. А бизнеса го зори

Коментар