Динамична реклама навлиза в развлекателния софтуер

“Need for Speed Carbon” – поредната игра от известната поредица “Need for Speed” – ще предлага на геймърите не само множество визуални и звукови ефекти, но и динамична реклама. Когато геймърът преминава с управляваната от него кола покрай билбордове или крайпътни банери, на тях ще може да види рекламни послания на различни марки, които с времето ще се сменят.

Рекламите в играта ще включват както статични картинки и надписи, така и кратки филмчета, прожектирани по крайпътните билбордове. Експертите очакват големите компании да проявят интерес към рекламата на продукти от най-различно естество – предстоящи премиерни филми, нови модели коли, енергийни напитки и много други.

Досега нерядко видеоигрите са предоставяли възможности за реклама. Новото в случая е, че рекламите няма да бъдат фиксирани предварително и след пускането на пазара на играта да не могат да бъдат променяни. За да се редуват логата и продуктите на различни компании, ще се изисква единствено интернет връзка, или съответно услугата Xbox Live на Microsoft.

Electronic Arts, създателят на Need for Speed, обяви, че предвижда включване на подобен вид динамична реклама в голяма част от забавния софтуер, който разработва. След сделка с IGA Worldwide стана ясно, че в дългоочакваната "Battlefield 2142" също ще се срещат имената на големи търговски компании.

Нововъведенията при видеоигрите са резултат от стремежа на големите рекламодатели да привлекат вниманието на младата аудитория, съобщават експертите. Последните проучвания показват, че хората от 18 до 34-годишна възраст прекарват значително повече време пред компютъра, отколкото пред телевизионния екран. В настоящите проекти рекламните послания ще са насочени именно към тях.

Специалистите прогнозират много нови възможности, които тепърва ще се предлагат от развлекателния софтуер. Една от тях, която ще се осъществи с пускането на пазара на “Need for Speed Carbon”, е опцията за таргетирана реклама. Тя ще се пуска само в определени страни и региони, или в определено време, с цел постигането на по-висока ефективност.

Коментар