Nokia остава фактор при обикновените телефони

Обикновени телефони като Nokia 230 Dual SIM се радват на силен интерес

На всеки четири смартфона, продадени през миналата година, се пада един обикновен мобилен телефон, по данни на анализаторската компания Strategy Analytics.

Като цяло, през 2016 г. са продадени 1,88 млрд. телефона (смартфони и обикновени), от които 396 млн., или 21%, са обикновени устройства. Тези данни показват недвусмислено, че обикновените телефони все още се радват на силно търсене от страна на потребителите.

Лидер на пазара за обикновени телефони е Samsung, който е продал 52,3 млн. устройства през миналата година и контролира 13% от пазара, благодарение на модели като Xcover 550.

На второ място е брандът Nokia (който вече е притeжение на HMD Global) с продажби в размер на 35,3 млн. броя и 9% дял. Сред най-успешните модели на компанията е Nokia 230 Dual SIM.

Макар че се провали на пазара за смартфони, Nokia продължава да привлича потребителите с обикновени устройства (наричани feature phones), които се отличават с удобство и достъпни цени, коментира Strategy Analytics.

В топ 3 влиза и компанията TCL-Alcatel, която заема 7% от световния пазар на обикновени телефони, най-вече заради силните си позиции сред потребителите в Латинска Америка, чувствителни към цената.

Коментар