Франсоа Борнибу оглави бизнеса на Lenovo в ЕМЕА

Франсоа Борнибу ще изпълнява цялостната стратегия на Lenovo на пазара в ЕМЕА

Франсоа Борнибу е новият президент на Lenovo за региона ЕМЕА (Европа, Близкия Изток и Африка), съобщиха днес от компанията. Той встъпва в длъжност на 1 април и ще работи под шапката на Лука Роси, който отговаря за ЕМЕА и Латинска Америка.

До този момент Борнибу беше вицепрезидент и оперативен мениджър на региона. На новия пост той ще продължи да изпълнява цялостната стратегия на Lenovo за този пазар и постигане на трите основни бизнес цели:

  • налагането на Lenovo като основен доставчик на компютри в ЕМЕА; увеличаване ръста и пазарния дял на компанията на пазара с таблети, където в момента Lenovo е на трета позиция;
  • затвърждаване на Lenovo като номер три доставчик в региона при сървърите, сторидж решенията и облачните услуги (Data Center Group) и засилване позициите на компанията като силен играч на този пазар с цялостни решения, вкл. софтуерни разработки и поддръжка;
  • реализиране на пълното портфолио на Motorola на пазарите в целия регион – във всички ценови категории, с фокус върху следния и високия клас, и налагането на Motorola като топ 3 бранд.

Франсоа Борнибу изпълнява ключова роля за успеха на Lenovo в ЕМЕА, като помогна на компанията да удвои пазарния си дял в компютърния бизнес – от 10% на 21,1%, което я прави номер две доставчик в региона, съвсем близо до първата позиция.

Преди да се присъедини към екипа на Lenovo, Борнибу е бил в мениджърските екипи на редица международни компании – вицепрезидент и генерален мениджър на Nokia във Франция и Бенелюкс, президент на Palm за ЕМЕА, вицепрезидент на HP за Източна Европа и Африка и вицепрезидент на Compaq за ЕМЕА.

Коментар