Две от водещите в света софтуерни компании – Adobe Systems и Microsoft – обединяват усилия, за да се противопоставят по-успешно на конкурентите в корпоративния сегмент, стана ясно на конференция в Сан Хосе, Калифорния.
Adobe и Microsoft ще разработят общ формат за данни, предаде Ройтерс. Той ще бъде съвместим с решенията на Adobe за цифров маркетинг, които в момента се предлагат под името Experience Cloud, както и с линията ERP и CRM приложения Microsoft Dynamics.
Идеята е посочените софтуерни решения на двете компании да могат да работят съвместно. „Това ще позволи на клиентите да излязат отвъд пределите на текущите софтуерни ограничения, в които са принудени да действат сега“, коментира вицепрезидентът на Microsoft по облачни технологии Скот Гътри.
По данни на Gartner, лидер на пазара за CRM е пионерът в SaaS услугите Salesforce.com с дял от 19,7%. На второ място е SAP (10,2%), следвана от Oracle (7,8%). Microsoft и Adobe заемат четвърто и пето място на пазара с дялове съответно 4,3% и 3,6%.
Според анализатори, на които се позовава Ройтерс, опитът в цифровия маркетинг на Adobe ще засили пазарните позиции на Microsoft, силна страна на която се явяват продажбите. Общият формат за данни на двете системи ще има важно значение на пазара за B2B софтуер, коментират от IDC.