Acer се укрепи в Топ 3 на световния компютърен пазар

Acer укрепи своето трето място на световния компютърен пазар и заздрави позицията си на втори най-голям доставчик на лаптопи, сочат данните на фирмата за пазарни проучвания и анализи Gartner.

На пресконференция в Будапеща, пред журналисти от целия свят Acer обяви приходи от 4,3 милиарда долара за второто тримесечие на 2008-а, което е ръст от 33% спрямо същия период на миналата година. Печалбата след облагане с данъци е 94.7 млн. щатски долара или почти двойно увеличение (48%), в сравнение с второто тримесечие на 2007 година.
С общи приходи в размер на $8.14 млрд. за първото полугодие компанията бележи ръст от 31% спрямо същия период на 2007. Печалбата след облагане с данъци възлиза на $189.98, но е по-ниска от миналогодишната за същия период с 23%.
На фона на общ годишен ръст от 14,69% на РС пазара във всички региони, Acer поддържа почти четири пъти по-високо темпо, с растеж от 57.91%. В сегмента на ноутбук компютрите компанията бележи увеличение от 58.25% за първото полугодие на 2008 спрямо същия период на 2007, подкрепено с 15.63% пазарен дял. При настолните компютри, където глобалната пазарна тенденция беше на поддържане на предишното равнище, Acer увеличава броя на продадените компютри с 57.59% годишно и се нарежда на четвърто място с дял от 5.10%.
Компанията има най-добри позиции в региона ЕМЕА (Европа, Среден изток и Африка), където заема второ място на пазара на РС. На силно конкурентния пазар в САЩ Acer бележи ръст от 69.17%, който е най-висок сред първите 5 доставчици на РС и за пръв компанията излиза на трето място по продажби на РС. При негативен ръст на този пазар (-6.79%), Acer постига ръст от 185.52% в сегмента на настолните компютри и се нарежда на трето място след HP и Dell.
На новите пазари, какъвто е Латинска Америка, Acer показва окуражителен трицифрен ръст: 194.81% в сегмента на настолни РС и 119.07% в сегмента на мобилни РС, стана ясно в Будапеща.
Постигнатите резултати са добра основа за амбициозната цел на компанията да стане номер едно на пазара за мобилни компютри, вкл. лаптопи, нетбуци и мобилни интернет устройства. Цел, която обяви председателят на Acer Inc. Дж. Т. Уанг в неговото видео обръщение към аудиторията. 
„В глобален мащаб растежът на пазара на РС се движи от потребителското търсене на мобилни продукти, а мобилността винаги е била във фокуса на Acer”, каза Джанфранко Ланчи, президент и СЕО на компанията. Резултатите, постигнати през първото полугодие на тази година, потвърждават, че нашите инвестиции в проучвания, разработки и маркетинг са дали на компанията солидна база за развитие”.
Ланчи посочи и тенденциите на пазара за РС, където, според него, се наблюдава по-малка технологична диференциация, средните продажни цени продължат бавно да падат, а основно предизвикателство остава печалбата. Ще се появят нови, базирани на приложения устройства с още по-малки размери. Тези ултрамобилни продукти ще генерират и нови, развиващи се във възходяща посока пазарни сегменти.
Acer разгръща мултибренд стратегия, разработена на базата на задълбочени социални и демографски изследвания и анализи. Компанията идентифицира шест потребителски сегмента с техните специфични потребности и мотивации за избор при покупка по отношение на две основни влияния: бренд и технология.
Според Ланчи, техническите спецификации и компоненти на продуктите остават след привързаността и доверието на потребителя към даден бренд. Способност да се комуникира с различните социално-демографски групи може да се постигне само с повече от един бренд, сочат анализите на Acer.
Корпорацията разчита на брендовете Acer, Packard Bell, Gateway и eMachines. Продуктите с марката Acer се приемат традиционно като иновационен, високо технологичен и привлича потребители, които желаят да притежават продукти от най-ново поколение, посочиха от компанията.
Брендовете Gateway и Packard Bell пък винаги са били синоними на стил и тенденция и са подходящи за потребители, за които РС-то е необходим инструмент в ежедневието за комуникация и мултимедия. Тази категория потребители не са запознати с технологиите и затова са привлечени от установени и солидни брендове, известни с простите си и лесни за използване продукти.
Брендът eMachines е насочен към потребители с преобладаващо прагматичен подход към технологията, които очакват РС-то да бъде преди всичко ефективно и удобно. 
Джанфранко Ланчи прогнозира, че при запазване на годишния ръст от 15%, общите приходи на Acer Group към 2011 г. ще достигнат 30 млрд. щатски долара.
Acer планира развитие на голямо разнообразие от продукти, разделени в две групи: стационарни и мобилни, разкри старши вицепрезидентът по технологии Джим Уонг. При стационарните компютри стремежът е да се пести място в офиса и в дома. Потребителят ще има свобода на избор на десктоп с монитор, но другата алтернатива е компютърната система от типа “всичко в едно”.
В мобилния сегмент основните критерии за успешен продукт са ниска консумация, малки размери и тегло и комуникационни възможности. Мобилните продукти на компанията ще поддържат спецификациите 802.11b/g/a/n, а също така ще се направи стъпка в посока към WiMAX.
Джим Уонг дефинира нетбука като "новата надежда" за задоволяване на потребностите на потребителите от интернет свързаност. В категорията на мобилните интернет устройства компанията смята да разработва смартфон от първо поколение с придобиването на E-TEN, което се очаква да завърши през третото тримесечие на 2008г. Това дава още една опция на мобилния потребител, който ще има избор между нетбук, опериран с две ръце,
и мобилно интернет устройство, управляемо с една ръка.

Коментар