Samsung Electronics възнамерява да инвестира 9 млрд. долара в разширение на производството на дисплеи с органични светодиоди, съобщи корейското издание The Investor, позовавайки се на източници от индустрията.
Новият клиент за OLED дисплеи на дъщерната компания Samsung Display не е кой да е, а Apple. Твърди се, че американският гигант ще пусне тази година iPhone с OLED екран и като се имат предвид обемите, които продава Apple, ще се наложи сериозно разширение на производствените мощности.
Очаква се към края на четвъртото тримесечие на годината капацитетът на Samsung Dislpay да нарасне до 30 хиляди броя OLED панела месечно. В допълнение, Samsung ще увеличи производството на OLED дисплеи в завода си A3, както и в едно от виетнамските си предприятия.
Под контрола на Samsung Display се намират 95% от пазара на OLED панели. В момента около 70% от смартфоните на Samsung са оборудвани с такива екрани. Но Samsung Display произвежда OLED дисплеи и за смартфоните на други производители, вкл. китайски.
За да удовлетвори нарасналото търсене на OLED дисплеи и да запази пазарния си дял, Samsung трябва да разшири производствените си мощности и да увеличи обема на предлаганата продукция.