Facebook пусна за тестване безплатна версия на корпоративната социална мрежа Workplace с цел да привлече нови потребители. При старта си през есента на 2016 г., услугата можеше да се ползва само на платена основа.
С появата на безплатна версия, към името на платената Facebook Workplace услуга се добавя приставката Premium. Същевременно, беплатната услуга ще се налага под името Facebook Workplace Standard и ще има по-ограничена функционалност.
Facebook отчита, че не всяка компания е склонна да плати пари за една или друга интернет услуга. Именно към тази категория клиенти е насочена безплатната услуга Facebook Workplace Standard.
Тестването се извършва в строго затворен режим. Не се съобщават критериите за избор на бета тестери. За разлика от пълната версия, безплатната е лишена от някои администраторски и аналитични функции, но съдържа повечето възможности, от които се нуждаят компаниите.
Facebook Workplace позволява създаване на потребителски групи и публикуване на статии, вмъкване в публичните и лични профили на снимки и друго съдържание.
Основната разлика, в сравнение с класическия Facebook, е месинджърът Work Chat, който е ориентиран към групова кореспонденция – всеки служител може да се включи към корпоративния чат или да създаде свой собствен и да покани в него колеги. Това на практика е преработен Facebook Messenger, с възможност за водене на лична кореспонденция и гласови разговори.
Ценообразуването в платената версия на Facebook Workplace варира в зависимост от нивото на клиента. Фирми с персонал до 1000 души плащат по $3 месечно, а за по-мaлките цената е $2. Компании с над 10 000 служители плащат по $1 на човек.