Индийските производители на смартфони поискаха поддръжка от правителството, за да се справят със силната конкуренция от страна на китайските брандове, които инвестират ударно на бързо растящия пазар в страната.
Местни играчи като Micromax и Intex, които доминираха до миналата година, губят позиции, след като компаниите от Китай наводниха пазара и не жалят средства за налагане на своите продукти.
В резултат на агресивната стратегия на компании като Xiaomi, Lenovo и Oppo, китайските брандове увеличиха пазарния си дял в Индия до 46% през 2016 г., спрямо 14% през 2015-та. В същото време делът на индийските брандове се сви от 54% до 20%, по данни на Counterpoint Research.
Правителството трябва да помага повече на своя народ, казва в интервю за Файненшъл Таймс Нарендра Бансал – основател на Intex, която се явява вторият по големина доставчик на смартфони в страната. „Всяко дете се нуждае от поддръжка на родителите”, допълва той, загрижен за местния бизнес.
Нарендра Бансал призовава индийските власти да въведат антидъмпингови мита върху китайските устройства, подобно на внасяната стомана. С допълнителен налог могат да се обложат дори устройства на китайски брандове, които се сглобяват в Индия, за да се компенсират финансовите инжекции от китайското правителство, смята още основателят на Intex.
Наскоро представители на индийския бизнес със смартфони са се срещнали с правителството, за да споделят опасенията си от китайската инвазия. Освен от ниските цени, бизнесът в Индия е притеснен и от мащабните рекламни кампании, които китайски брандове разгръщат в страната.
Интересът на китайските производители към Индия е напълно разбираем. По данни на IDC, през 2016 г. в страната са доставени 109 млн. смартфона, което е три пъти повече, отколкото преди три години.
Имам Intex, но е произведен в Китай ….
Незнам тъмните защо недоволстват, като реално нямат производство