Сирма вгражда изкуствен интелект в продуктите си

Компаниите трябва да извървят прехода към интелигентното предприятие, заяви Цветан Алексиев, изпълнителен директор на Сирма Груп

Изкуствен интелект и когнитивни технологии ще помогнат в прехода към интелигентни компании от ново поколение. В тази насока работи българската технологична компания Сирма Груп, която организира тази седмица събитие на тема „Следващите 25 – Интелигентното предприятие“.

„Нашата визия е свързана с това, че светът се променя все по-бързо, воден от технологичното развитие. Навлизането на когнитивните технологии и изкуствения интелект отправя голямо предизвикателство към организации, компании и цели нации“, заяви Цветан Алексиев, изпълнителен директор на Сирма Груп Холдинг.

По неговите думи, за да могат компаниите да отговорят на новото предизвикателство и да се адаптират към бързо променящата се среда, те трябва да извървят прехода към интелигентното предприятие. Именно това е и мисията на Сирма – да помогне на компаниите в този преход.

Сирма се насочва към иновативни ИТ сегменти като невронни мрежи, машинно обучение, технологии за разпознаване на лица и когнитивни технологии. Средствата, привлечени от наскорошното успешно листване на компанията на борсата, се инвестират в технологии, които предефинират бизнеса. Всичко в разработвания от нейните подразделения софтуер включва усещането за човешка мисъл – възприемане, интерпретация, предвиждане и взимане на решения, поясниха от Сирма.

Така например, компанията е интегрирала компютърно зрение в платформата MarketVidia, предназначена за големи търговски вериги. Технологиите на Лабораторията за компютърно зрение на Сирма за демографски анализ и лицево разпознаване имат многобройни приложения в сферата на търговията с бързо-оборотни стоки, маркетинга, контрола на достъпа, сигурността.

Компанията дефинира три основни елемента в прехода към интелигентно предприятие – данни, процеси и ангажираност, както и два основни фактора – човешкия и изкуствения интелекти. Двата интелекта си взаимодействат във всички елементи от процеса на трансформация към интелигентно предприятие.

Онтотекст, която е част от Сирма Груп, жъне успехи в областта на семантичните технологии, където нейни клиенти са водещи световни медии, научни издателства, доставчици на пазарна информация и др.

„Докато през 90-те години и по време на дотком бума, проблем беше да се съберат данните, сега проблемът на организациите е, че има прекалено много и прекалено разнородни данни. Възможността те да се обработят и да се извлече полезна оперативна информация, необходима за вземане на правилните решения, става критичен проблем за всеки бизнес“, посочи Атанас Киряков, изпълнителен директор на Онтотекст.

Изцяло базирана на когнитивни технологии и изкуствен интелект е платформата Sirma Enterprise Platform, която позволява създаване на вертикални бизнес решения в рамките на броени дни, като използва моделиране (а не кодиране) на сложни системи за работа с информация, процеси и сътрудничество, поясни Явор Джонев, изпълнителен директор на американското дружество Sirma Group Inc.

Ново дружество в рамките на групата е Сирма Медикъл Системс. Негова разработка е решението Diabetis-M, което помага за управление на диабетното състояние – най-разпространеното хронично заболяване в света.

Коментари по темата: „Сирма вгражда изкуствен интелект в продуктите си”

добавете коментар...

  1. Българин

    За съжаление нещата вървят натам, че само и само бизнеса да пести разходи за заплати, ще ни натрапват все по-често евтини решения базирани на фалшив “изкуствен интелект”. Като човек работещ в сферата мога да кажа, че това на този етап е нещо неработещо. Нещо, към което ще трябва ние да се приспособим, защото обратното е невъзможно.

Коментар