Лидерът на китайския пазар за смартфони в продължение на две тримесечия Oppo отстъпи мястото си на Huawei. Третият по големина доставчик на умни телефони в света си върна първото място на родния пазар, по данни на Canalys за периода януари-март 2017 г.
Наскоро Huawei пусна флагманите P10 и P10 Plus, а продажбите й за първото тримесечие възлизат на 21 млн. смартфона, което й отрежда 18% дял от китайския пазар. Oppo, в същото време, покачи резултата си за тримесечието с 55% на годишна база, достигайки 20 млн. устройства.
Трето място заема Vivo с продажби в размер на 17 млн. смартфона и 15% дял от пазара. Според някои източници, брандовете Oppo и Vivo оперират под шапката на по-голяма компания – BBK, което би означавало, че именно тя е най-големият доставчик на китайския пазар.
Canalys Research отбелязва, че за първи път в Китай три ключови играчи държат над 50% от пазара. През първото тримесечие на 2016 г. Huawei, Vivo, Xiaomi и Oppo заемаха от първо до четвърто място, но контролира заедно 42% от пазара.
Сега на четвърта позиция е Apple, докато местният играч Xiaomi слиза на пето място с продажби в размер на 9 млн. броя. Като цяло, пазарът на смартфони в Китай през първото тримесечие възлиза на 114 млн. броя.